Top

Άρθρα

Υπάρχει σωστός τρόπος να χάσει κανείς βάρος;

Τις τελευταίες δεκαετίες, στον αναπτυγμένο κόσμο, υπάρχει διαρκής αναζήτηση των βέλτιστων τρόπων απώλειας βάρους. Είτε για λόγους πρωτίστως υγείας είτε αισθητικής εφαρμόζονται ποικίλα σχήματα, τεχνικές και θεωρίες. Πού βρισκόμαστε πλέον στην προσπάθεια εύρεσης της καλύτερης επιστημονικά αποδεδειγμένης μεθόδου απώλειας βάρους; Ποιος ο ιδανικός ρυθμός απώλειας βάρους και τι κίνδυνοι πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν στις παρεμβάσεις μείωσης βάρους;

Διατροφή κορωνοϊός

Η σημασία της διατροφής για το ανοσοποιητικό σύστημα και η σχέση της με τον κορωνοϊό

Εν μέσω του καταιγισμού πληροφοριών και απόψεων που λαμβάνουμε αυτή την περίοδο για τον κορωνοϊό, πολύς λόγος γίνεται για τη δυνατότητα να θωρακίσουμε την άμυνα του οργανισμού μας μέσω κατάλληλων διατροφικών χειρισμών. Συχνά συστήνεται η λήψη μεγαδόσεων κάποιων βιταμινών με τη μορφή συμπληρωμάτων ή αποδίδεται ισχυρή αντιγριπική δράση σε ορισμένα τρόφιμα. Για ασφαλή συμπεράσματα θα παραθέσουμε τα επιστημονικά δεδομένα και τις αναφορές των αρμόδιων διεθνών φορέων.

Χρειάζεται το γάλα στους ενήλικες;

Τελικά χρειάζεται το γάλα στους ενήλικες;

Εδώ και κάποια χρόνια έχει αναδειχθεί πολύ έντονα η άποψη ότι η κατανάλωση γάλακτος μετά την παιδική ηλικία δεν έχει κάποια χρησιμότητα και μπορεί να είναι επιβαρυντική, άρα θα πρέπει να αποθαρρύνεται. Είναι βάσιμη όλη αυτή η «παραφιλολογία» σχετικά με το γάλα;

Αξίζει να δοκιμάσετε την κετογονική δίαιτα για να χάσετε βάρος;

Αξίζει να δοκιμάσετε την κετογονική δίαιτα για να χάσετε βάρος;

Η κετογονική δίαιτα είναι πολύ γνωστή ως αντιεπιληπτική θεραπεία από το 1920, πριν ακόμα αναπτυχθούν αντιεπιληπτικά φάρμακα. Πάνω από 200 μελέτες αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητά της, ακόμα και σήμερα, στην αντιμετώπιση των επιληπτικών κρίσεων, ιδιαίτερα στα παιδιά. Από το 1960 έχει αναδειχθεί ως προτεινόμενο εργαλείο για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας. Τα τελευταία χρόνια αποτελεί μία από τις πιο προβεβλημένες και μελετημένες στρατηγικές για την απώλεια βάρους.

Πώς ο ύπνος επηρεάζει το βάρος μας;

Ζώντας συστηματικά κόντρα στους βιορυθμούς μας το σώμα μας εκδικείται. Ο ανεπαρκής ύπνος, πέρα από άλλα θέματα υγείας, δυσκολεύει πολύ τον έλεγχο του βάρους μας. Η εμπλοκή του περιορισμένου ύπνου στην παθογένεια της παχυσαρκίας υποστηρίζεται από σημαντικά επιστημονικά δεδομένα.

Αλάτι Ιμαλαΐων – Σε τι διαφέρει από το κοινό αλάτι

Είναι προτιμότερο το αλάτι Ιμαλαΐων από το θαλασσινό αλάτι; Σε τι διαφέρει; Ποιες είναι οι ιδιότητές του και πότε γίνεται επικίνδυνο; Αλήθειες και μύθοι για τη νέα «μόδα» στο αλάτι.

Διαλειμματική νηστεία: Αξίζει την πείνα;

Διαλειμματική νηστεία: Αξίζει την πείνα;

Η διαλειμματική νηστεία (Intermittent Fasting) είναι ένα διατροφικό μοντέλο που περιλαμβάνει κύκλους μεταξύ περιόδων νηστείας και κατανάλωσης τροφής. Δεν καθορίζει ποιες τροφές θα πρέπει να καταναλώνονται, αλλά το πότε καταναλώνονται. Ο λόγος που έχει γίνει δημοφιλής τα τελευταία χρόνια είναι ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ειδικών υποστηρίζει ότι μπορεί να επιταχύνει την απώλεια λίπους και να βελτιώσει την υγεία. Τι ισχύει τελικά;

Το TOP 10 της καρδιάς

Το TOP 10 της καρδιάς

Ένας εκτεταμένος όγκος επιστημονικών δεδομένων έχει δείξει ότι έως και το 70% των περιπτώσεων καρδιακών παθήσεων μπορούν να προληφθούν με τις σωστές επιλογές τροφίμων. Παραθέτουμε 10 τροφές για τις οποίες τα συστατικά και οι επιστημονικές μελέτες μαρτυρούν ότι η τακτική τους κατανάλωση μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην καρδιαγγειακή υγεία.

Σημαντική ανακάλυψη για τον «εγκεφαλικό» έλεγχο της όρεξης

Σημαντική ανακάλυψη για τον «εγκεφαλικό» έλεγχο της όρεξης

Ερευνητές του τμήματος Νευροεπιστημών του Πανεπιστημίου του Warwick ανακάλυψαν μια ομάδα εγκεφαλικών κυττάρων με ρόλο κλειδί στον έλεγχο της όρεξης. Η ενεργοποίηση αυτών των κυττάρων φαίνεται ότι περιορίζει την αίσθηση της πείνας. Τα ευρήματα αυτά θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον έλεγχο της επιδημίας της παχυσαρκίας.