Top

Άρθρα

Αξίζει να δοκιμάσετε την κετογονική δίαιτα για να χάσετε βάρος;

Αξίζει να δοκιμάσετε την κετογονική δίαιτα για να χάσετε βάρος;

Η κετογονική δίαιτα είναι πολύ γνωστή ως αντιεπιληπτική θεραπεία από το 1920, πριν ακόμα αναπτυχθούν αντιεπιληπτικά φάρμακα. Πάνω από 200 μελέτες αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητά της, ακόμα και σήμερα, στην αντιμετώπιση των επιληπτικών κρίσεων, ιδιαίτερα στα παιδιά. Από το 1960 έχει αναδειχθεί ως προτεινόμενο εργαλείο για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας. Τα τελευταία χρόνια αποτελεί μία από τις πιο προβεβλημένες και μελετημένες στρατηγικές για την απώλεια βάρους.

Πώς ο ύπνος επηρεάζει το βάρος μας;

Ζώντας συστηματικά κόντρα στους βιορυθμούς μας το σώμα μας εκδικείται. Ο ανεπαρκής ύπνος, πέρα από άλλα θέματα υγείας, δυσκολεύει πολύ τον έλεγχο του βάρους μας. Η εμπλοκή του περιορισμένου ύπνου στην παθογένεια της παχυσαρκίας υποστηρίζεται από σημαντικά επιστημονικά δεδομένα.

Αλάτι Ιμαλαΐων – Σε τι διαφέρει από το κοινό αλάτι

Είναι προτιμότερο το αλάτι Ιμαλαΐων από το θαλασσινό αλάτι; Σε τι διαφέρει; Ποιες είναι οι ιδιότητές του και πότε γίνεται επικίνδυνο; Αλήθειες και μύθοι για τη νέα «μόδα» στο αλάτι.

Διαλειμματική νηστεία: Αξίζει την πείνα;

Διαλειμματική νηστεία: Αξίζει την πείνα;

Η διαλειμματική νηστεία (Intermittent Fasting) είναι ένα διατροφικό μοντέλο που περιλαμβάνει κύκλους μεταξύ περιόδων νηστείας και κατανάλωσης τροφής. Δεν καθορίζει ποιες τροφές θα πρέπει να καταναλώνονται, αλλά το πότε καταναλώνονται. Ο λόγος που έχει γίνει δημοφιλής τα τελευταία χρόνια είναι ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ειδικών υποστηρίζει ότι μπορεί να επιταχύνει την απώλεια λίπους και να βελτιώσει την υγεία. Τι ισχύει τελικά;

Το TOP 10 της καρδιάς

Το TOP 10 της καρδιάς

Ένας εκτεταμένος όγκος επιστημονικών δεδομένων έχει δείξει ότι έως και το 70% των περιπτώσεων καρδιακών παθήσεων μπορούν να προληφθούν με τις σωστές επιλογές τροφίμων. Παραθέτουμε 10 τροφές για τις οποίες τα συστατικά και οι επιστημονικές μελέτες μαρτυρούν ότι η τακτική τους κατανάλωση μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην καρδιαγγειακή υγεία.

Σημαντική ανακάλυψη για τον «εγκεφαλικό» έλεγχο της όρεξης

Σημαντική ανακάλυψη για τον «εγκεφαλικό» έλεγχο της όρεξης

Ερευνητές του τμήματος Νευροεπιστημών του Πανεπιστημίου του Warwick ανακάλυψαν μια ομάδα εγκεφαλικών κυττάρων με ρόλο κλειδί στον έλεγχο της όρεξης. Η ενεργοποίηση αυτών των κυττάρων φαίνεται ότι περιορίζει την αίσθηση της πείνας. Τα ευρήματα αυτά θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον έλεγχο της επιδημίας της παχυσαρκίας.

Ποιο σάκχαρο μας επιβαρύνει περισσότερο;

Ποιο σάκχαρο μας επιβαρύνει περισσότερο; Νέα δεδομένα

Ένας εκτεταμένος όγκος επιστημονικών δεδομένων δείχνει ότι τα απλά σάκχαρα στη διατροφή μας συμβάλλουν στον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων ασθενειών, όπως τα καρδιαγγειακά και ο σακχαρώδης διαβήτης. Ωστόσο, μια νέα μελέτη – η πρώτη του είδους της – υποστηρίζει ότι ο τύπος του σακχάρου που τρώμε, και όχι μόνο οι θερμίδες που αποδίδει, μπορεί να καθορίσει τον κίνδυνο για χρόνιες ασθένειες.

Γιατί τόσος θόρυβος για την Κινόα;

Γιατί τόσος θόρυβος για την Κινόα;

Μπορεί ακόμα να μη μας λέει πολλά, ωστόσο η αξία της θεωρείται πολύτιμη και αναγνωρισμένη παγκοσμίως. Ο λόγος για την κινόα, που χάρη στο υψηλό επίπεδο θρέψης που παρέχει, έχει καταξιωθεί ως τρόφιμο με μεγάλο όφελος για την υγεία.

Ανακαλύφθηκε νέο μονοπάτι καύσης θερμίδων σε λιποκύτταρα.

Ανακαλύφθηκε νέο μονοπάτι καύσης θερμίδων σε λιποκύτταρα. Νέα εποχή για τη θεραπεία της παχυσαρκίας;

Ερευνητές στο Dana-Farber Cancer Institute της Βοστόνης, σε συνεργασία με επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Berkleyτης Καλιφόρνια, εντόπισαν ένα φυσικό μοριακό μονοπάτι που επιτρέπει στα κύτταρα να καίνε θερμίδες ως θερμότητα αντί να τις αποθηκεύουν ως λίπος. Αυτό αυξάνει την πιθανότητα μιας νέας προσέγγισης για τη θεραπεία και την πρόληψη της παχυσαρκίας, του διαβήτη και άλλων μεταβολικών διαταραχών που σχετίζονται με την παχυσαρκία, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου.